Posle prve faze realizacije programa, obuke iz oblasti vršnjačke medijacije u 5 škola i niza uspešnih marketinških aktivnosti, upoznajemo vas sa delom Izveštaja o realizovanim aktivnostima
koji smo dostavili Kancelariji GTZ , 23.11.
Mislimo da je važno:
Implementacija projekta premašila je ranije planirane i pomenute aktivnosti.
Ceo proces poprima ogromne razmere. Pokret za medijaciju postaje aktuelan i moderan, prisutan u svim krajevima i među različitim uzrastima.
Internet predstavljanje programa i materjala za učenje o medijaciji je, pre svega, brend našeg sajta, a procesi koji su pokrenuti na nivou škola sa roditeljima, profesorima i učenicima, predstavljaju putokaz kako najefikasnije i najefektivnije uvesti promene koje menjaju "srce sistema", za učenike i sa učenicima .
|
|
....
Seminari i aktivnosti koje su naši voditelji realizovali u svojim školama imali su sledeće neplanirane, a važne ishode i odrednice:
- U svim školama tražila se "karta više" za pohađanje seminara, svakim danom bilo je učenika koji su želeli da se priključe ili upoznaju sa seminarom;
- U svim školama obezbeđena je potpuna saglasnost i odobravanje za realizaciju projekta od strane svih interesnih grupa;
- Projekat je tretiran kao "ekskluzivna novina u školi",a GTZ i PDS, kao organizacije koje su prijatelji škola;
- Javnost realizacije projekta i dostupnost na internet globalnom prostoru predstavljaju smernice kako treba uvoditi program u sistem, ukoliko je stalo i ukoliko verujemo da program ima snagu promotera humanih i demokratskih odnosa u školi i zajednici;
- Primena programa zahvaljujući sadržaju i didaktičkom paketu koji ga podržava predstavlja kvalitetnu platformu za kreaciju i istraživanje potreba i sadržaja novih "granajućih" aktivnosti i programa GTZ i PDS;
Malo zanimljivosti :
VI beogradska gimnazija poslednjih dana oktobra ima svoj rođendan. Kao svaka vremešna dama koja drži do sebe i poštuje svoje godine, želi da sačuva vitalnost i bude moderna. Zbog toga je odlučila da u osmoj deceniji života prkosi očekivanoj inertnosti, kada su njene godine i uslovi u kojima radi u pitanju, i pokaže mudrost, iskustvo, želju za učenjem i inicijativu.
Tako se 43. i 44. nedelje u godini, u preuređenom prostoru sa rednim brojem 101, dogodila nesvakidašnja aktivnost. Održan je seminar Vršnjačka medijacija za Veljka, Dikovića, Anu, Nikolu, Ognjena i ostale učenike. Trajao je 4 dana, pokrenulo mnoge procese u školi, učesnici su bili važni i posebni, a umesto završetka, početak je na redu.
Prva aktivnost bila je multimedijalni i scenski prikaz upravo održanog seminara Vršnjačka medijacija za roditelje, bake, deke i jednu tetku . Svi oni imali su neočekivanu priliku da uče od svoje dece.
Posle tog susreta, Vaš izveštač je po ko zna koji put potvrdio sledeće:
Moguće je sanjati Dosanjanu školu. Moguće je biti profesor ili pedagog, a ne samo dete i zajedno imati viziju drugačijeg i vrednijeg života.
U pet škola u Srbiji, Sonja, Maja, Vesna, Višnja, Živkica i Aleksa, zajedno sa svojim učenicima
nastavljaju da sanjaju. Udecembru mesecu, posle stručnog skupa za predstavnike pedagoga iz cele Srbije, pridružiće im se oko 40 pedagoga.
Tako u vreme kada nas po ko zna koji put "socijalni partneri" pozivaju na proteste i bojkote radi nerazumevanja i nemogućnosti, neispričanih potreba i nezadovoljenih interesa, pedagozi zajedno sa svojim učenicima grade puteve razumevanja, osnaživanja i podrške i ljubavi.
I za sam kraj, ili početak, verujte mi najbolje i najlakše je raditi obuke za učenike, oni nisu sumnjičavi, nisu im važni "neophodni bodovi", oni su otvoreni, željni i radoznali, a akcioni planovi koji oni osmisle se sasvim sigurno realizuju. |